fredag 18 december 2009

Stockholm

Igår var vi i Stockholm, jag och pappa. Vi flög ner för att det inte fanns några tågbiljetter men åkte tåg hem, vi klev upp klockan. 05.00 och sen klädde vi på oss och tog lite ¨frukost¨  sen kom taxin 05.50 då åkte vi till flygplatsen och checka in. På planet så fick vi varsin macka och en liten drickyoughurt, eller en andra ¨frukost¨, planet blev lite försenat så pappa gick ut och kollade eftertaxin så vänta jag inne. När pappa kom tillbaka ringde taxichauffören och då gick vi ut och mötte han, taxichauffören gick först (han gick ganska fort för det var ju så kallt och blåsigt) jag går ju inte så fort så jag hamnade ju sist, pappa kunde ju inte gå med taxichauffören för då blev ju jag ensam så han hamna i mitten. Då stanna taxichauffören och fråga:

Taxichauffören: Daniel?
Daniel: Ja?
Taxichauffören: Hur mår du?
Daniel: Bra!
Taxichauffören: Varför då?
Daniel: Ja...Det är ju så fint väder och så.
Taxichauffören: HAHA!

Sen kom vi till avdelningen och då tog dom prover och fick träffa en läkare, efter det vilade jag lite innan dom la om CVK:n. Efter det kom en överläkare och pratade med oss och lyssna på mig, hon ville göra en lungröntgen under dagen för hon hörde att jag var så andfådd. Så när vi hade varit på röntgen så köpte vi pizza och sen så sov jag lite mer, sen ville dom ta några till prover och efter det åkte vi enr till pressbyrån och köpte lite yoghurt till mig. När klockan var 17.00 så åkte vi taxi till pappas kompis och hängde där tills klockan var 20.00 då kom taxin och hämta oss och skjutsa oss till tåg stationen. Tåget var också försenat vi skulle ha åkt klockan 20.40 men åkte vi förens 21.30 säkert och vi kom fram till Vännäs vid 09.00 där väntade en buss men morfar kom och hämtade oss eftersom jag inte får åka buss. I Vännäs var det 28-
så jag fick låna pappas halsduk och ha runt ansiktet för jag hade inte ens långkalsonger. Sen åkte vi hem till mormor och morfar där hämtade Johan mig och vi åkte och handla och hämtade några grejer hemma innan vi for till stugan. Här i stugan har vi målat och jag har suttit lite vid datorn och sen åt vi Lamm med klyftpotatis, det var hur gott som helst!


Här ligger Roger och sover på flygplatsen


Roger ville smaka en prograft


Roger med sin pizzasallad.


 
 
 

5 kommentarer:

Arvid sa...

kan inte hans och roger vara kompisar?

Lisa sa...

Slapp du doktor Å??
Kul taxichaffis men lite korkad som rusar på som en galning. Hoppas ni har det supermysigt i stugan. Hälsa alla så mycket!

Unknown sa...

Ps... i Ståkkhålm heter det inte tågstationen utan Centrååååålen.

Anonym sa...

Hej gustav :D
jag har gått igång med bloggen igen :)
IHIH Roger är jättesöt, vi har en granne som heter det fast han är jättejobbig. Kram natalie!

Linnéa sa...

Vilken stark kille du är och vilka fina och fantasifulla bilder du tar med Roger=) Hoppas att du får bli frisk snart.

Kram på dig
Linnéa